18
دسامبر

قیمت انواع سمعک نامرئی دیجیتال و هوشمند وایرلس

قیمت انواع سمعک نامرئی ، دیجیتال و هوشمند وایرلس در برندهای این محصول متفاوت می باشد . دلیل تفاوت در میزان ارزش انواع سمعک ارتباط مستقیمی با کیفیت ، کارایی و نحوه پشتیبانی و گارانتی کمپانی شرکت تولید کننده دارد .

قیمت سمعک

قیمت سمعک به طور مستقیم با تکنولوژی و کارایی سمعک و برند آن که مشخصه اصلی در تعیین کیفیت سمعک می باشد تعیین می شود .

قیمت سمعک نامرئی

نکته حائز اهمیت در تعیین نوع تکنولوژی سمعک شنوایی شناس ( متخصص شنوایی ) می باشد که با در نظر گرفتن فردی که کاندید سمعک می باشد و بر اساس نوع و میزان کم شنوایی و همچنین کم شنوایی در دو گوش و یا یک گوش تا حدود زیادی سمعک مورد نیاز برای فرد را معرفی می کنند .

سمعک نامرئی در خم دوم کانال گوش قرار می گیرد، به همین دلیل نسبت به سمعک های پشت گوشی تاحدود زیادی بر روی گوش اشکار نمی باشد. قیمت سمعک نامرئی نیز تحت تاثیر تکنولوژی ان می باشد.

قیمت سمعک وایرلس

سمعک وایرلس از جمله سمعک های پرکاربرد می باشد که برای برقراری ارتباط با دیگر وسایل شنیداری از جمله تلویزیون و تلفن نیاز به سیم و وسایل جانبی ندارد. در این سمعک ها، پردازش دو گوشی بهتری صورت می گیرد و دو سمعک موجود بر روی گوش های فرد می توانند اطلاعات همدیگر را دریافت کنند. برندهای مختلف با طراحی اپلیکیشن هایی توانسته اند ارتباط بین سمعک و تلفن را بسیار اسان تر کنند. قیمت سمعک وایرلس متناسب با کاربرد و کارایی ان متنوع می باشد.

قیمت سمعک ضد آب

قیمت سمعک ضدآب نیز با توجه به برند و کارایی ان متنوع می باشد. تکنولوژی ضدآب به کاربر کمک می کند تا بتواند در مکان های مرطوب و در محیط های شغلی مرطوب از سمعک خود استفاده کند.

 قبل از بررسی قیمت سمعک به بررسی قیمت انواع سمعک می پردازیم .

انواع سمعک

سمعک ها دارای انواع مختلفی می باشند که هر سمعک متناسب با نوع و مدل می تواند محدوه کم شنوایی خاصی را پوشش دهد. برای تقسیم بندی انواع سمعک دو معیار نوع مدار پردازشی و نحوه قرارگیری بر روی گوش را مد نظر قرار می دهند.

براساس نوع مدار پردازشی سمعک ها را می توان به انواع زیر دسته بندی کرد:

  • آنالوگ
  • دیجیتال
  • هوشمند
  • فوق هوشمند

 

براساس نحوه قرارگیری بر روی گوش نیز سمعک ها به انواع زیر طبقه بندی می شوند:

  • سمعک پشت گوشی(BTE)
  • سمعک داخل گوشی(ITE)
  • سمعک داخل کانال(ITC)
  • سمعک عمق مجرا(CIC)
  • سمعک نامرئی(IIC)

قیمت سمعک‌ پشت گوشی (BTE)

سمعک های پشت گوشی یا BTE که همانطور از نام آن مشخص است در پشت گوش قرار می گیرد . بیشتر سمعک‌­های پشت گوشی با امکان بلوتوث هستند و مقاوم در برابر رطوبت .

از جمله مزایای سمعک BTE کنترل قوی برای کاربر ، داشتن تله کویل و کاربری آسان می باشد . این محصول کلید تغییر بلندی صدا و تغییر برنامه دارند که تنظیمات را برای کاربر سمعک آسان می نماید .

قیمت سمعک نامرئی IIC

قیمت سمعک نامرئی IIC که به سمعک نامرئی کاملا داخل مجرای گوش به دلیل قرار گیری در کانال دوم مجرای گوش معروف می باشد با در نظر گرفتن برند و تکنولوژی های جدید در این نوع سمعک ها کمی گرانتر از سایر سمعکها می باشد .

سمعک نامرئی IIC یا INVISIBLE IN THE CHANNEL در واقع دارای ابعاد بسیار کوچکی می باشد که سابقا برندهای مختلف توانسته اند امکاناتی را به آن اضافه نمایند مانند ارتباطات وایرلس و غیره .

    • گارانتی سمعک: گارانتی سمعک یکی از عوامل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. یاداوری می شود گارانتی سمعک در کلینیک سمعک سایه بین المللی می باشد. کلینیک سمعک سایه همراه با تجویز عالی توسط متخصصین شنوایی شناسی، سمعک های با گارانتی بین المللی 2 تا 5 ساله به بیماران تحویل می دهد.

 

    • خدمات پس از فروش: بخشی از قیمت سمعک مربوط به خدماتی است که باید به بیمار ارایه شود. خدماتی از قبیل تجویز دوره ای. در کلینیک سمعک سایه، به خدمات پس از تجویز اولیه نیز توجه ویژه ای شده است. سمعک سایه با داشتن سه شعبه در شرق، غرب و شمال تهران اماده ارائه بالاترین سطح از خدمات به بیماران می باشد.

 

    • تکنولوژی: مهم ترین عامل تاثیر گذار بر سمعک، تکنولوژی ان می باشد. متناسب با تکنولوژی قیمت سمعک متغیرمی باشد.تکنولوژی هایی از قبیل ضدآب بودن، وایرلس یا بی سیم، افزایش شفافیت و وضوح گفتار می توانند باعث افزایش قیمت سمعک شوند.

 

  • لوازم جانبی کمک شنیداری: ارتباط سمعک با دیگر وسایل شنیداری مثل تلویزیون و تلفن به کمک وسایل جانبی صورت می گیرد. لوازم جانبی همراه سمعک بر قیمت ان تاثیر دارد. امروزه از طریق اپلیکیشن هایی ارتباط بین سمعک و دیگر وسایل شنیداری صورت می گیرد.

انواع سمعک بر اساس نوع مدار پردازشی

انواع سمعک براساس نوع مدار پردازشی که یک فاکتور مهم در تکنولوژی سمعک و البته تاثیر گذار برر وی قیمت سمعک می باشد را می توان در یک جدول قرار داد .

انواع سمعک بر اساس نوع مدار پردازشی
نوع سمعک بر اساس مدار پردازشی ویژگی ها
سمعک آنالوگ سمعک آنالوگ امواج صوتی را به سیگنالهای الکتریکی تبدیل می کند و سپس سیگنالهای الکتریکی را به آمپلی فایر ارسال می کند . این سمعکها تک برنامه ای می باشند و قابلیت تنظیم صدا و کنترل زیر و بم صدا را دارند .
سمعک قابل برنامه ریزی سمعک های آنالوگی می باشند که قابلیت برنامه ریزی بیش از یک برنامه در آنها وجود دارد
سمعک دیجیتال سمعک دیجیتال بوسیله کامپیوتر قابل تنطیم بوده و بسته به نوع و مدل سمعک دیجیتال , مدارات پردازشی تعداد باندها و کانالهای مختلفی دارند
سمعک هوشمند سمعک های هوشمند , نسل دوم سمعک های دیجیتال می باشند که قابلیت انطباق پذیری با محیط را دارا هستند . سمعک های هوشمندباداراب ودن تکنولوژی ردیابی سیگنال گفتار , گوینده را در محیط جستجو می کند و صدای وی را به خوبی تقویت می کند و هم زمان اصوات مزاحم محیط پیرامون را حذف می کند
سمعک وایرلس سمعک وایرلس که به سمعک فوق هوشمند و سمعک هوشمند وایرلس نیز شناخته می شود با شبیه سازی کردن مکانیزم گوش طبیعی از پیشرفته ترین تکنولوژی ساخت سمعک برخوردار هستند که از قابلیت های کم نظیر آن می توان به ردیابی سیگنال گفتار و ارتباط بین دو سمعک برای برمکان یابی دقیقتر صدا اشاره کرد

یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سمعک, نوع ان می باشد. سمعک انالوگ یا همان نسل قدیم سمعک ها از نظر قیمتی از بقیه سمعک ها در رده پایین تر است. قیمت سمعک دیچیتال متفاوت است. سمعک فوق هوشمند نسل دوم سمعک دیجیتال می باشد. سمعک نامرئی و سمعک وایرلس از جمله سمعک های فوق هوشمند می باشند. قیمت سمعک هوشمند متناسب با برند و تکنولوژی های ان، متنوع می باشد. در بین سمعک های دیجیتال می توان گفت قیمت سمعک نامرئی و قیمت سمعک وایرلس از سایر سمعک ها بیشتر می باشد.

لیست قیمت سمعک در برندهای مختلف
برند سمعک بازه قیمت بر حسب تومان
قیمت سمعک بلتون از حداقل 3/000/000 تومان شروع و تا16/000/000 و بالاتر
قیمت سمعک فوناک از حداقل 3/000/000 تو3ان شروع و تا7/000/000 و بالاتر
قیمت سمعک ویدکس از حداقل 3/000/000 تومان شروع وتا حدود 7/000/000 و بالاتر
قیمت سمعک اتیکن از حداقل 3/000/000 تومان شروع و تا حدود 8/500/000 و بالاتر
قیمت سمعک زیمنس از حداقل 3/000/000 تومان شروع و تا حدود 7/500/000 و بالاتر
قیمت سمعک استارکی از حداقل 3/000/000 تومان شروع و تا حدود 8/500/000 و بالاتر
قیمت سمعک یونیترون از حداقل 3/000/000 تومان شروع و تا حدود 7/000/000 و بالاتر
قیمت سمعک برنافون از حداقل 3/000/000 تومان شروع و تا حدود 8/000/000 و بالاتر

بررسی تاثیر انواع تکنولوژی بر قیمت سمعک

در بررسی قیمت انواع سمعک نیز باید معیارهای متفاوتی از جمله برند و نوع سمعک را در نظر گرفت. تجویز سمعک توسط شنوایی شناس و براساس ارزیابی های شنوایی، صورت می گیرد. بیمار و شنوایی شناس باید فاکتورهای ادیولوژیکی از جمله نوع و میزان کم شنوایی و فاکتورهای غیر ادیولوژیکی مانند سن و میزان مقبولیت از طرف بیمار را در نظر بگیرند.

سمعک های انالوگ متناسب با تکنولوژی های به کار رفته در انها دارای قیمت متنوعی می باشند. البته امروزه کاربرد این سمعک ها بسیار پایین است و افراد تمایل دارند سمعک های دیجیتال و فوق هوشمند استفاده کنند. تکنولوزی های مختلف در برندهای مختلف باعث ایحاد تفاوت قیمت می شود.

    • تکنولوزی حذف و کنترل نویز از یکی از تکنولوژی های مهم در سمعک می باشد. در این تکنولوژی ها پردازشگر سمعک طیف نویز را شناسایی می کند. طیف نویز با طیف گفتار تفاوت دارد. سمعک نویز را کنترل و حذف می کند و گفتار را تقویت می کند. به عنوان مثال در سمعک های فوناک جهت کاهش تاثیرات نویز ازمیکروفون های هوشمند استفاده می شود که در 360 درجه بر گفتار تمرکز می کنند.هم چنین در سمعک زیمنس محیط باد به عنوان یک محیط نویز شناخته می شود و به صورت خودکار نویز باد را کاهش می دهد.

 

    • تکنولوژی وایرلس از جمله تکنولوژی هایی می باشد که باعث راحتی شنیداری بیمار می شود. از جمله مزایای فناوری وایرلس می توان به شنوایی دو گوشی و برقراری ارتباظ با وسایل شنیداری دیگر از جمله مویایل هوشمند اشاره کرد.امروزه برندهای مختلف با طراحی اپلیکیشن هایی سعی بر ان دارند تا ارتباط موبایل با سمعک به اسان ترین راه ممکن باشد. اپلیکیشنConnectLine در سمعک اتیکن، فناوری Phonak EasyCall در سمعک فوناک از جمله این موارد است.

 

  • امروزه برندهای مختلف با طراحی اپلیکیشن هایی سعی بر ان دارند تا ارتباط موبایل با سمعک به اسان ترین راه ممکن باشد. اپلیکیشنConnectLine در سمعک اتیکن، فناوری Phonak EasyCall در سمعک فوناک از جمله این موارد است.

تاثیر گارانتی معتبر سمعک بر قیمت سمعک

گارانتی سمعک از نکاتی است که باید بیماران به آن توجه ویژه نمایند. سمعک ها در معرض انواع خطر می باشند. در صورت عدم گارانتی، ممکن است بیمار دچار زیان مالی شود و مجبور به تعویض سمعک خود گردد. کلینیک سمعک سایه افتخار دارد تمامی سمعک های خود را با گارانتی بین المللی ارائه دهد. گارانتی سمعک در این کلینیک کاملا معتبر می باشد و در صورت بروز مشکلی که در حیطه گارانتی باشد، بدون هیچ گونه بار مالی اقدام به برطرف کردن مشکل خواهیم کرد.

تکنولوژی پوشش وزوز گوش با سمعک

کم شنوایی معمولا با وزوزگوش همراه است . خوشبختانه خبر خوب این است کع بعضی سمعک ها دارای تکنولوژی مدیریت وزوز گوش می باشند ، که بر روی قیمت سمعک موثر خواهد بود .

در این تکنیک مغز دوباره آموزش می بیند که چگونه صداهای محیطی رادریافت و تقویت کند . و مغز در مرحله بعدی صدای وزوز گوش را به عنوان یک سیگنال بی اهمیت تشخیص دهد .

آیا سمعک های داخل گوشی گرانتر هستند ؟

آیا قیمت سمعک های داخل گوشی گرانتر مدلهای پشت گوشی می باشد . در جواب به این سوال باید گفت که این مسئله به طور کامل مربوط به امکانات انواع سمعک می باشد .

البته کوچکتر بودن اندازه سمعک قطفا یکی از معیارها و تکنولوژی های موثر در قیمت گذاری می باشد . اما نوع مداری پردازشی ، استفاده از بلوتوث ، برنامه مدیریت وزوز گوش و امکانات دیگر بیشتر موثر خواهند بود .

در میان انواع سمعک های داخل گوشی تنها نوع iic آن است که کاملا در داخل مجرای گوش قرار می گیرد . سمعک iic بسته اندازه کانال گوش هر فرد قالب گیری می شود .